torsdag den 30. april 2015

Abe i nye klæder

Måtte lige lynhurtigt fremtrylle denne abe i jakkesæt og butterfly til min kære nevø som skal konfirmeres i morgen. Jeg syntes den er blevet rigtig god. Håber han syntes den er sjov. Den har samme tøj på som han skal have :-)

Standart opskriften er her: http://gfx.tv2.dk/images/KBJA/abe.pdf

Jeg har fjernet den runde mavedel og lavet en lang trekant som jeg har syet på foran. Så har jeg hæklet et langt smalt stykke, som jeg har syet fast i den yderste kant rundt om nakken og ned til trekantens spids, lige ved kanten på trekanten, så denne er skjult.
Så ligner det en åben jakke med skjorte indenunder. Har lavet en butterfly ved at hækle en aflang firkant og binde en kort luftmaskekæde rundt om så den bliver trukket sammen til en butterfly.  


Så er den også afleveret :-)


Jeg fik blod på tanden :-) og besluttede at min mands niece også skulle have en abe til hendes nonfirmation. Det blev til denne vampyr abe som blev taget rigtig godt imod. Jeg er simpelthen så godt tilfreds med den. Kappen er fra en opskrift på en vampyr lalylala. 




1 kommentar:

  1. Den er bare sød. Det ser ud til at den faldt i god jord ;)

    SvarSlet